Strony

poniedziałek, 2 kwietnia 2012

wybieramy lokal


Pierwszym  krokiem  w organizacji wesela oczywiście jest ustalenie w przybliżeniu daty którą jesteśmy zainteresowani oraz  orientacyjnej ilości  zapraszanych  gości. Teraz będziemy  mogli  przystąpić  do  oglądania ,  w których  chcielibyśmy  aby odbyła się  nasza uroczystość. Musimy pamiętać  aby lokal nie był  znacznie oddalony od miejsca w którym będziecie zawierać związek małżeński ( myślę, że  Waszym gościom nie przypadnie do gustu daleka podróż  z kościoła bądź innej instytucji / głodny Polak to zły PolakJ/)   Wiele osób zadaje pytanie,  czym kierować się przy dobrze sali i który detal  staje się  najbardziej istotny ,  myślę że walory estetyczne każdy  ma  indywidualne  jednak   istnieją  kwestie, które  należy poruszyć już przy wstępnym oglądaniu Sali.

Ważnym aspektem  staje  się organizacja:
-Musimy  znać  wolne terminy nie tylko w danym dniu  lecz także  kilka dni wcześniej  (  w niektórych przypadkach będziecie musieli   sami zadbać o przygotowanie  Sali, zadbać o dekoracje , rozstaw stolików)  Jeśli  restauracja zapewnia   układ stolików dokładnie zapytajmy jak będzie wyglądał.
- Jaką ilość osób pomieści swobodnie lokal , jeśli jest przeznaczny na 100 osób  musimy  pamiętać  że  gdy wejdzie tam okrągła setka  plus kamerzysta, orkiestra,  fotograf i obsługa- zrobi się  tłoczno.
- Czy   lokal  współpracuje z orkiestrą , muzykami,  jeśli  nie  to  czy  nasz Dj lub orkiestra swobodnie będą mogli korzystać z prądu.
- Czy dekoracja  Sali jest zapewniona w  cenie, jeśli tak dokładnie zapytajmy jak ona wygląda  czy lokal posiada  dekoracje z żywych kwiatów / balonów / świeczników i czy możemy oglądnąć propozycje   przystrojenia   Sali. (  Jeśli nie, w cene  będziemy musieli  wliczyć  florystykę, dekoratorkę)
- Czy sami musimy zadbać o tort  weselny, jeśli nie to kiedy  możemy go przywieść . Jeśli lokal proponuje tort  ustalmy  jego  smak , wygląd i wielkość.
- Tak samo z alkoholem , ile  wczesniej zostanie udostępniona  nam chłodnia/ lodówka
- Co stanie się z  jedzeniem  pozostałym  po weselu ( niektóre lokale pakują  jedzenie dla  Pary młodej inne zastrzegają że  wszystko zostaje  u nich)
- Czy lokal  jest klimatyzowany (  wyobrażamy sobie spływający makijaż Panny Młodej…)
- Kiedy  i w jakiej wysokości  należy wpłacić zaliczkę i do kiedy  należy  wpłacić resztę finansów
-Musimy dokładnie zapytac o  cenę  ( niektóre lokale liczą  cenę  od pary,  inne od osoby , dzieci również  obowiązuje inny cennik)
-Dodatkowe opłaty : korkowe ( opłata za własny  alkohol który wnosimy na wesele, w jakiej  wysokości) czy opłaty licznikowe są  wliczone w  cenę wynajmu  Sali  (  zużyty prąd woda) jeśli tak zadbajmy o dokładne spisanie stanu liczników przed imprezą
-jakich opłat możemy się spodziewać ( parking, chleb  na powitanie, stłuczone kieliszki rzucane  przez siebieJ) dokładnie zapytajmy  o konsekwencje stłuczonego szkła, naczyń
- czy za kamerzystę , fotografa , orkiestrę  również musimy zapłacić  w cenie jak za każdego z gości
-dokładnie i skrupulatnie prześledźmy proponowane  menu – ważne jest ile  kuchnia  zapewnia  ciepłych dań w cenie
- czy można  wprowadzać swoje zmiany w  menu, jakie   soki i napoje zapewnia lokal,  zapytajmy również  w jakich butelkach , wygodniejsze są butelki  0.5l - nasi goście musza widzieć się przy stoliku nie zastawiajmy  ich więc napojami
- czy  gorące  napoje   lokal zapewnia bez limitów
- Czy lokal zapewnia  noclegi dla gości i Pary młodej , jeśli tak  to o której  godzinie dnia następnego   musimy  opuścic  hotel
- sprawdźmy  również ilu kelnerów będzie obsługiwało  nasze przyjęcie i o jakich godzinach możemy spodziewać się obiadu i  ciepłych dań
- w niektórych lokalach za zastawę płacimy osobno, należy wiec uzgodnić tą kwestię
- ważne jest  aby przestować podłogę taneczną   czy nie jest za  mała ,  za śliska :)
Pamiętajcie że macie prawo  do oglądnięcia całego  obiektu łącznie łazienkami i kuchnią  (  warto uniknąć nieścisłości  takich jak  1 kuchnia obsługujaca  2 sale w lokalu , a 150 osobowe przyjęcie czekają  3 toalety). Jeśli zdecydujecie się   na  hotel/ zamek  z reguły  będą miały one w ofercie   najwyższej klasy pokój  dla nowożeńców , ustalcie więc  czy jest w nim sejf lub inne pomieszczenie  na koperty :P
Wybór  Sali to  bardzo ważna  kwestia,  ponieważ   w  dużej mierze   to ona  odpowiada  za powodzenie przyjęcia.
Musimy wziąć pod uwagę   wcześniejsze zainteresowanie  się  dogodnym terminem  aby nie okazało się,  że   nasza  wymarzona sala  ma rezerwacje   na cały rok. 
Dobrym pomysłem będzie  skontaktowanie  się  z kimś  kto już powierzył   tej placówce organizacje  najważniejszego dnia w życiu, zasięgnijmy wiec opinii tych osób  aby  uniknąć   zaskoczenia i rozczarowania .Poczytajcie też opinie na forach internetowychJ

Powodzenia !


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz